top of page
  • Writer's pictureMaya Goor Petel

מרקורי בנסיגה 2015

מרקורי בנסיגה – אז מה שונה נסיגה זו מקודמותיה?

כוכב התקשורת. הקרוב ביותר לשמש. משלים מעגל סביב השמש כל שלושה חדשים. בתחילת מעגל חדש הוא קרוב לשמש והתקדמותו איטית בשל כח המשיכה של השמש. מנקודת מבט מכדה"א נראה כאילו מרקורי נסוג לאחור אך זאת בשל ההאטה שלו יחסית לכדה"א. זמן הנסיגה 3 שבועות.

מרקורי מסמל את התקשורת הראשונית (בתאומים) תרגום חפצים, סביבה. תקשורת ראשונית של התינוק עם הסביבה. קשר עין ותרגום של דברים מוחשיים למילים. רוח. שיקוף הסביבה עלינו ושיקוף שלנו על הסביבה ואחד על השני.. השתלבות עם הסביבה ועם החברה.

מרקורי גם שליט בתולה. דרך הביטוי בבתולה מתרגם וחוקר לעומק את הנמצא בסביבתו.

למרקורי שלושה שלבי התפתחות: הלהטוטן: יכולת וורבלית מרשימה ביותר, הבטחון עצמי גבוה. אך יש פער בין מה שאומר למה שעושה. אשליות.

האלכימאי: יוצר דבר חדש מהקיים ומשנה את חייו וחיי סביבתו אך יכול להתקע ביצירה. אגו.

הבורא: מבין שהוא חלקיק מזערי מהיקום. נמצא במודעות למערכת העצומה בה אנחנו חיים ויוצר מתוך אותה המודעות מציאות חדשה לעצמו ולסובבים אותו מהנמצא בסביבה. יצירה.

בזמן הנסיגה התקשורת הבין אישית מואטת ולעיתים אף זמן זה מועד לכשלים בתקשורת, כדאי לדחות סגירת חוזים, להזהר בכבישים... מרקורי בנסיגה נותן לנו זמן לסגור מעגל ולהתכנס לתוך עצמנו ולבדוק האם הסיפור שאני מספר תואם לרצונות שלי? לעשיה שלי? וכשאין תיאום, יש כעס ואכזבה עצמית ולכן זמן זה טוב לבדוק היכן אני פועל בסנכרון למה שאני מספר והיכן אני צריך לשנות את העשיה או את הסיפור.

בימים אלו מרקורי נמצא בנסיגה בדלי. עד 12.2.2015. כמו כן יש לקחת בחשבון כי השפעת הנסיגה ממשיכה 5 ימים לאחר סיום הנסיגה. הנסיגה בדלי מדגישה את חשיבותם של רעיונות חדשים ותפיסות חדשות שנשארו בגדר רעיון ולא יצאו לפועל. שבירת מוסכמות חברתיות שאינן משרתות את הסביבה. הלחץ לשינוי פני החברה עולה הילוך. קבוצות חלשות שנדחקו לפינה מקבלות במה למודעות, שינוי תפיסה ושוויון זכויות.

מזל דלי שייך לקבוצת הפיקסים – הקבועים (שור, אריה, עקרב ודלי) מכאן ניתן להסיק כי נסיגת מרקורי בדלי תביא לשינויים בטווח ארוך. הנסיגה הנוכחית מדגישה את הלך רוח השינוי בראיה ותפיסה חברתית בשנים האחרונות כאשר אוראנוס שליט דלי נמצא בטלה ובריבוע לפלוטו בעקרב. אנרגיה עוצמתית של קבעון מתוך פחד מושרש מול התעלות גבוהה מאוד, גאונות ורצון לפריצה למעלה מתוך ידע חדש. הדלי שחושב מחוץ לחברה ונחשב לבועט המוסכמות החברתיות מקבל בימים אלו חריש רציני ממרקורי הבודק את רצינות כוונותיו, אמירותיו ופעולותיו. זמן הנסיגה בדלי יכול לגרום לאנשים למתח ועצבים ביחסים. כדאי להתרחק מעט, לנשום ולהמתין לפני שמגיבים.

28 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page